Sunday, May 3, 2009

ΙΣΡΑΗΛΙΝΗ ΙΔΙΟΦΥΙΑ!

Παρένθεση: ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟ! -----

Κυρίως άρθρο:

Είχα την τύχη να γνωρίζω την δουλειά του Shai Agassi, πριν ανακατευτεί με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο γιατί η δουλειά μου είναι πάνω στο SAP, στην οποία Γερμανική εταιρία ήταν να γίνει ένας Ισραηλινός, CEO.

Δείτε και τα δύο βίντεο παρακάτω. Ο άνθρωπος είναι χαρισματικός, καλύτερος από πολιτικός, αναλύει πολύπλοκες ιδέες απλά και χωρίς teleprompter.

Φώτο: Ο Shai Agassi.


To άρθρο που ακολουθεί είναι πραγματικά καταπληκτικό. Ο Κος. Δρανδάκης έχει ταλέντο στο γράψιμο.

Πηγή: Άρθρο του Νίκου Δρανδάκη στο μπλογκ Nylon

Έμαθα για την ιστορία του Shai Agassi κατά το προηγούμενο TED Conference, και από τότε έχει κολήσει στο μυαλό μου. Ένας 40άρης Ισραηλινός, μεγαλοστέλεχος μιας πολυεθνικής εταιρείας λογισμικού (SAP), και προαλειφόμενος ως ο επόμενος CEO της. Τα είχε όλα (σχεδόν), σωστά;

Μόνο που είχε πάθει μια εμμονή με κάτι, που ήταν τελείως άσχετο με τη δουλειά, με τον κλάδο, με τις σπουδές του - με τα πάντα. Είχε μια ιδέα για το πως θα γεμίσει τον πλανήτη με ηλεκτρικά αυτοκίνητα καταργώντας τον βενζινοκινητήρα. Φιλόδοξος στόχος, αν όχι υπερφίαλος.

Η ιδέα ήταν καλή αλλά έμενε στο μυαλό του για αρκετό καιρό. Το Φλεβάρη του 2007 βρέθηκε στο συνέδριο του Davos και εκεί συνάντησε τον πρωθυπουργό της χώρας του Shimon Perez και ανάμεσα στα άλλα του παρουσίασε την ιδέα του. Ο Περεζ του είπε “γιατί δεν το προχωράς?” και αυτός του απάντησε “γιατί δουλεύω στην SAP και σύντομα θα είμαι πρόεδρος”. Και τότε ο Πέρεζ του είπε:

"τι ενδιαφέρον βρίσκεις σε μια δουλειά στην SAP όταν έχεις την ευκαιρία να αλλάξεις τον κόσμο? Αν βρεις τα κεφάλαια που χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις τη δουλειά, εγώ σου προσφέρω μια χώρα για να υλοποιήσις την επένδυση σου"

Ο Agassi παραιτήθηκε μια εβδομάδα μετά από την SAP, και άρχισε να ψάχνει για επενδυτές που θα του δώσουν 200 εκ. δολλάρια, καθώς και μια (τουλάχιστον) αυτοκινητοβιομηχανία που θα φτιάξει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που χρειάζεται το σχέδιο του. Το σχέδιο του πήρε την ονομασία Better Place.

Find more videos like this on Planet Better Place


Το σχέδιο

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραδοσιακά ήταν μια προσπάθεια ευγενική αλλά μάλλον γραφική, χωρίς μέλλον. Για να κάνεις ένα ταξίδι μέχρι τη Θεσσαλονίκη έπρεπε να κάνεις 2-3 στάσεις για φόρτιση, η καθε μία των οποίων να διαρκέσει τουλάχιστον 2 ώρες - ένα ταξίδι 12 ωρών δηλαδή.

Το πρόβλημα με αυτό το μοντέλο ήταν ότι μια νέα βιομηχανία (του ηλεκτρικού αυτοκινήτου) στηνόταν ακριβώς πάνω στα πρότυπα της παλιάς - όλα τα σταθερά εξαρτήματα του αυτοκινήτου ήταν τα ίδια, και η φόρτιση με ενέργεια είχε την ίδια ακριβώς μορφή (αντλία - καλώδιο) όπως η παλιά.

Ο Αγκάσι σκέφτηκε “έξω από το κουτί” - μια τέχνη που κατέχουν μόνο όσοι πραγματικά αλλάζουν τον κόσμο. Αντί να θεωρούμε τη μπαταρία του αυτοκινήτου ένα σταθερό εξάρτημα το οποίο φορτίζουμε συχνά, θα μπορούσαμε να τη θεωρήσουμε ως το στοιχείο που ανανεώνουμε για να βάλουμε στο αυτοκίνητο ενέργεια.

Αντί να πηγαίνουμε κάθε 500 χλμ να φορτίζουμε βενζίνη, θα πηγαίνουμε στα νέα “μπαταριάδικα” (κατά το βενζινάδικα) και θα αλλάζουμε την άδεια μπαταρία με μια νέα γεμάτη. Μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, σε σταθμούς-πρότυπα που ανταγωνίζονται τις ομάδες της F1 σε ταχύτητα.

Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεσαι:

1. Ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατασκευασμένα με αυτό το πρότυπο (ανταλλάξιμη μπαταρία με συγκεκριμένες προδιαγραφές)

2. Ένα δίκτυο από “μπαταριάδικα” που θα βρίσκεις όπου κι αν βρίσκεσαι για να ανταλάσσεις τη μπαταρία σου ΄όταν αδειάζει.

Το σχέδιο αντιμετωπίζει το δίλημμα του κρατουμένου - για να αγοράσεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο, το δίκτυο με τα μπαταριάδικα πρέπει να έχει στηθεί. Για να στηθεί το δίκτυο σε εθνική ή διεθνή κλίμακα (και οι απαραίτητες επενδύσεις που συνεπάγεται) πρέπει να υπάρχουν τα αυτοκίνητα που θα το χρησιμοποιήσουν.

Εκεί ακριβώς βρίσκεται η αξία της υπόσχεσης του Shimon Perez. Εφόσον ο Αgassi βρει τους επενδυτές και την (τουλάχιστον μία) αυτοκινητοβιομηχανία που χρειάζεται, έχει έτοιμη μια χώρα στην οποία θα απλώσει γρήγορα ένα δίκτυο λιανικής για να αρχίσει το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα του Better Place.

Οι επενδυτές βρέθηκαν: οι εταιρείες VantagePoint, Venture Partners, Israel Corp, Israel Cleantech Ventures, Morgan Stanley, και ιδιώτες επενδυτές με επικεφαλής τον Michael Granoff της Maniv Energy Capital ενέκριναν σχέδιο επένδυσης 200 εκ. δολλαρίων τον Ιανουάριο Οκτώβριο του 2007 (πριν λίγες εβδομάδες ανακοινώθηκε και νέος γύρος χρηματοδότησης 135 εκ. δολλαρίων). Λίγες μέρες μετά βρέθηκε και η αυτοκινητοβιομηχανία: η σύμπραξη Renault - Nissan αποφασίζει να κάνει αυτή τη μεγάλη επένδυση στο μέλλον, δημιουργώντας γραμμή παραγωγής για αυτοκίνητα συμβατά με το δίκτυο Better Place.

Tον Απρίλιο του 2008 οι αναλυτές της Deutsche Bank ανακοινώνουν ότι η Better Place μπορεί να αποτελέσει μια “αλλαγή παραδείγματος” (paradigm shift), η οποία μπορεί να οδηγήσει σε “ριζικό μετασχηματισμό” τη βιομηχανία αυτοκινήτου, και η οποία “έχει τη δυνατότητα να εξαφανίσει τη μηχανή εσωτερικής καύσης“.

Αυτές τις εκτιμήσεις ακολουθούν ανακοινώσεις ότι νέες χώρες (μετά το Ισραήλ) μπαίνουν στο πρόγραμμα υποστήριξης των επενδύσεων Better Place - πρώτα η Δανία, μετά η Αυστραλία, και μετά 2 πολιτείες των ΗΠΑ, η Χαβάη και η βόρεια Καλιφόρνια. Ήδη, ο Agassi μιλάει με άλλες 25 κυβερνήσεις χωρών από όλο τον κόσμο - θέλει κανείς να στοιχηματίσει αν η Ελλάδα είναι μέσα σε αυτές?

Blue Ocean strategy

Σε επιχειρηματικό επίπεδο, ο Agassi αλλά και όσοι επενδύσουν (όπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες) σε αυτό, έχουν βρει χρυσάφι, μια στρατηγική Γαλάζιου Ωκεανού. Για όσους γνωρίζουν το concept, το να ισχυριστείς ότι μπορείς να βρεις ένα “γαλάζιο ωκεανό” (μια εντελώς παρθένα αγορά) στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι μάλλον παραλογισμός, αλλά το σκεπτικό του Agassi είναι μοναδικό. Προσέξτε:

Το μέσο αυτοκίνητο που κυκλοφορεί σήμερα στους δρόμους έχει ζωή περίπου 8 χρόνια. Αγοράστηκε περίπου 15.000 Ευρώ και η σημερινή του αξία είναι περίπου 2.000 Ευρώ. Κάθε χρόνο ο ιδιοκτήτης του ξοδεύει πάνω από 2 με 3.000 Ευρώ (μέσες - άκρες) για βενζίνη - περισσότερα δηλ. από την τρέχουσα αξία του.

Αυτό σημαίνει ότι αν αγοράσεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (περίπου στα 12.000 έως 15.000 Ευρώ) θα είναι σαν να σου το χαρίζουν και εσύ να πληρώνεις μόνο τη βενζίνη του προηγούμενου που είχες, για τα επόμενα 4 χρόνια! Μετά από τα 4 χρόνια, το κόστος των μετακινήσεων σου είναι 4 σεντς το χιλιόμετρο -με την τιμή να πέφτει κάθε χρόνο στο βαθμό που υλοποιούνται οι επενδύσεις “καθαρής” ενέργειας απο την οποία τροφοδοτούνται οι μπαταρίες.

Ποιός δεν θα έκανε μια τέτοια ανταλλαγή, αν υπήρχε σε λειτουργία το δίκτυο Better Place? Μπορεί τώρα κάποιος να καταλάβει το σκεπτικό των αναλυτών της Deutsche Bank.

Στο παρακάτω video με την ομιλία του από το TED, ο Agassi δείχνει ξεκάθαρα σε κάποιο σημείο (θα το βρείτε μόνοι σας) τους λόγους για τους οποίους, αν σήμερα ξεκινήσουμε τις λεγόμενες “πράσινες επενδύσεις”, σε ελάχιστα χρόνια (ουσιαστικά αμέσως), θα ξεκινήσει μια φρενήρης κούρσα ανάπτυξης αντίστοιχη με αυτή την πρώτων χρόνων της βιομηχανικής εποχής.



Τέτοιες ιστορίες σε κάνουν αναγκαστικά να σκέφτεσαι “που στεκόμαστε εμείς (ως χώρα) μέσα σε όλα αυτά?”. Ένας οργασμός νέων ιδεών, πολλές από τις οποίες εξαιτίας της πολλαπλής κρίσης που αντιμετωπίζει σήμερα ο κόσμος, συμβαίνει σήμερα σε παγκόσμια κλίμακα. Πολλές από αυτές (τις ιδέες) μπαίνουν σε λειτουργία χάρη στο “έξυπνο χρήμα” που ψάχνει να βρει τους έξυπνους ανθρώπους που θα αλλάξουν τον κόσμο. Αλλά, όλα αυτά είναι η κατάληξη του γεγονότος ότι, οι κοινωνίες συζητούν για χρόνια αυτά τα προβλήματα πριν εμφανιστεί κάποιος Agassi.

Εμείς απόμακροι σε όλα αυτά, ψάχνουμε αν οι βουλευτές της ΝΔ θα ψηφίσουν λευκό στην υπόθεση Παυλίδη, ενώ τα κόμματα της αντιπολίτευσης (και ούτε καν όλα) - update: στα διαλείματα της υπόθεσης Παυλίδη και των άλλων σκανδάλων - αναμασούν τη φράση “πράσινη ανάπτυξη” χωρίς κανένα περιεχόμενο. Απλώς επειδή είναι του συρμού.

Ό,τι χρειάζεται δηλαδή, για να επιστρέψει ο κόσμος στον Παυλίδη και το Βατοπέδι…

http://israelyesgr.blogspot.com/

19 comments:

  1. Φιλοδοξο το σχεδιο,να δουμε.

    Για το Ισραηλ,που ειναι οσο ο Μοριας,μπορει να λειτουργησει...

    ReplyDelete
  2. Αυτος ο Αρις ειναι ψυχοπαθης,θελει πορτα...

    ReplyDelete
  3. Εδω χαρρυσματικ,δεν ξερω γιατι βγαινει τζι...

    ReplyDelete
  4. Όλο αλλάζεις ονόματα :)

    Εκτός από Ισραήλ, Δανία θα πιάσει έυκολα (και σίγουρα άλλες Σκανιναβικές χώρες).

    Το δύσκολο είναι η Αμερική. Άμα πιάσει στην Βόρεια Καλιφόρνια θα εξαπλωθεί εύκολα στην υπόλοιπη Αμερική.

    ReplyDelete
  5. porta porta fasistako den aytogonimopoihse kalitera mhn xaseis kai ton genotypo sou .

    ReplyDelete
  6. Ειρήνη παιδιά.

    Όταν αναγνώστες ενός μπλογκ δεν μπορούν να συμφωνήσουν να διαφωνούν, γιατί ο κόσμος έχει την απαίτηση να υπάρξει ειρήνη και δικαιοσύνη σε διακρατικό επίπεδο ή σε Κρατικό εναντίων Τρομοκρατών επίπεδο?

    ReplyDelete
  7. taktikos anagnostis tou blog o grafon exo epilexei na min apanto epi prosopikou se eironies h otidipote allo exei na kanei me astixioth kai xoris epixeirimatologia thesi-apantisi . apanto mono se logo o opoios stirizete se epixeirimata.
    an eine omos na boun oroi kai aftoi den exoun na kanoun me aftoperiorismo apoxoro. alios to moderation tha prepei na afora tous pantes edo mesa . o filos xaris an enthimoume protos kathierose to valo enantion opoiou den goustaro me syngekrimeno tropo. oi alloi akolouthoun ton proto didaxa. h gnomh tou sevasti , o tropos tou sevastos kathos kai tou opoioudipote allou.
    exei eipothei vevea oti den yparxoun xydees lexeis para xydeoi anthropoi.

    ReplyDelete
  8. anaforika me to artho exo na po vevea oti h oli istoria exei na kanei me tis politikes apofaseis stin pangosmia skakiera. kathos mexri tora to petreleo ektos apo energeia eine kai oplo. oplo oikonomiko oplo ekvistiko. stirizomenoi lipon se mia oikonomia ton ydrogonanthrakon oi ditikes xores eftasan edo pou eftasan . meros tou polemou aftou kai thyma tis katastashs eine kai to israil. lyseis yparxoun vevea alla pote den efarmozonte. gia ton opoiodipote exei taxidepsei stin nordic zone exei empiria to ti tha pei prasini energeia. exalou mexri tora ektos oti den efarmozonte oi yparxouses lyseis den ependionde xrimata se kenourgies ereynes. stin ellada protoporos eine o omilos ITA . oi idioi omos san katanalotes eimaste englhmaties oso afora tin synidish kai tin leitourgia mas.
    tha eprepe oi texnologies exikonomisis energeias na efarmozonte dia nomou kai dia ropalou

    ReplyDelete
  9. Αυτος ο ψυχοπαθης μου επιτιθεται απροκλητα απο την αρχη τυ μπλογκ...

    Γεμισε το ιντερνετ με τρελλους...

    Οποια κινηση αφαιρει χρημα απο Μωαμεθανους ειναι ευπροσδεκτη.

    Αντε,να γινει το πετρελαιο σαν CRT τηλεοραση,που της πουλανε Ε 60 & δεν τις αγοραζει κανεις,να φαγωθουν οι ισλαμιστες μεταξυ τους..

    ReplyDelete
  10. Αλχημιστής,

    έχουμε την εξής οικονομική λογική. Οι ΗΠΑ καταναλώνουν το 25% της παγκόσμιας ενέργιας. Η οικονομία της Αμερικής εξαρτάται κατά 10% από επενδύσεις της Σαουδ. Αραβίας. Η βενζίνη είναι ακόμα σχετικά φθηνή. Επομένως ποιος ο λόγος να επενδύσει η ΗΠΑ σε άλλες μορφές ενέργειας?

    Αυτό όμως νομίζω αλλάζει τώρα ως εξής. Η "έληψη" (πραγματική ή ψυχολογική) πετρελαίου, ανεβάζει τις τιμές τόσο πολύ που η οικονομία χτυπιέται περισσότερο από το αν έχανε τις επενδύσεις του 10% της Σαουδ. Αραβίας. Αυτό είναι που κάνει τις ΗΠΑ να προχωρήσουν λίγο πιο εντατικά προς άλλες κατευθύνσεις.

    Συμφωνώ με τον Χαρρυ και έλεγα πάντοτε πως αν το πετρέλαιο γίνει ασήμαντο κάποτε, στην πραγματικότητα όλες οι Αραβικές χώρες που είναι τριτοκοσμικές χωρίς καμία άλλη ουσιώδης προσφορά στον κόσμο εκτός του πετρελαίου, θα υπάρξει κατάρρευση και διάλυση σε όλους τους τομείς.

    Η απεξάρτηση από το πετρέλαιο θα ήταν το πραγματικό όπλο της Δύσης ενάντια στον Ισλαμισμό και την Τρομοκρατία.

    ReplyDelete
  11. tha thimiso ston filo harry oti epitethike se mena to idio aproklita ( katagogi ethikotita klp) kathos to idio epraxe gia to synolo auton pou aytoprosdiorizonte san ellines. den edosa den dino shnexia sevasti h apopsi tou.
    an thimase bloger se makroskeli analysi mou eixa anaferei istorika tin parenvasi ths dysis stin perioxi . to idio vevea epraxan opou ypirxe petreleo . theoro katara gia ton kratos to opio thxenei na vriskete se kitasma. ( vlepe nigiria px) . theoro san apoklistiko kai mono ypethino thn dysi gia tin katantia tis perioxis . theoro to israil thima tis katastasis . h apexartisi apo tous ydrogonantrakes eine to epithimito alla alazei tin pangosmia skakera. den egine gia paradigma kamia prospathia pros to ydrogono h tous antidrastires syntixhs .
    trefoume to fidi pou mas dangonei kai dimiourgoume tous efialtes mas gia xari tis stigmis kai tou syntomou kerdous. afinoume laous ermea stis diatheseis diaforon. oloi theloun na zisoun me axioprepeia . kapoioi zoun se varos allon opote h drasi dimiourgei antidrasi.
    tis eykeries gia dimokratia tis polemousan me dimokraties ths bananas kai islamistika kathestota pisteyontas pos tha elenxoun thn katastasi panta. vlepe latiniki ameriki pakistan anganistan irak iran klp.
    to israil tha prepei na parakampsei tous mesazontes kai na akolouthisei ali praktiki. exalou opos pame me thn ypethermansi tou planiti syntoma h perioxi tha eine i apoliti kolasi

    ReplyDelete
  12. Αλλο επιθεση θεμιτη,αλλο βρισια απροκλητη...

    Ο καθενας εδω μεσα πρεπει να δηλωθει αν ειναι Γραικος,
    "ελληνας",
    Εβραιος ή
    ..." ελληνας εβραικου θρησκευματος "...

    Δεν υπαρχει υπερθερμανση,ειναι συνωμοσια των σοσιαλκομμουνιστων εναντιον του καπιταλισμου...

    ReplyDelete
  13. to oti eine o kathenas eine gia party tou . to na to prosdiorizeis esy eine fasismos. asxolithike kanenanas me to krevati tis gegias sou ???
    asteria sto mpratso kai diloseis kanan oi germanoi. den endiaferi kanena to ti einai o kathenas .
    mporeis na mou peis se parakalo an oi parakato den eine israilites????? idika o epizon tou olokaytomatos

    HEBREW CATHOLICS

    It is evening prayers. In a small hall in Jerusalem, the service is being conducted in Hebrew. Some of the words - indeed some of the prayers - chime exactly with those of a synagogue prayer-book. But this is a Catholic Mass.

    There are, it is estimated, more than one billion Catholics around the world. Within the Middle East, the great majority celebrate Mass in Arabic. A tiny sliver - about 400 - celebrate Mass in Hebrew.

    Leading the service this evening is Father David Neuhaus. Hebrew, he says, has the distinction of being the first language, other than Greek or Latin, in which the Vatican allowed Mass to be said.

    poly perisotera sto
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/8032339.stm
    giati eine megalo

    ReplyDelete
  14. Οποιος αρνειται να δηλωθει ειναι υπουλος & υποκριτης...

    ReplyDelete
  15. ta idia elege kai o adolfos . filarakia iste ?
    kitrino asteri sto mpratso h kanena stayro tha mas valeis ???????? ma telios gaga re pedi ..
    akou na dilothoume. pros to paron tha sou doso ilh na diavaseis gia to avriano mathima. viologia exei to programa . thema gonidiakh kai evreoi.
    tha doseis shmesia sta exeis
    http://en.wikipedia.org/wiki/Origins_of_the_Kurds
    tha deis oti oi kourdoi evreoi eine pio evreoi apo esena giati exoun ton aplotypo cohen se poly megalitero pososto

    http://en.wikipedia.org/wiki/Cohen_Modal_Haplotype

    http://en.wikipedia.org/wiki/Who_is_a_Jew%3F

    idika sto teleuteo tha deis olous osous eine kai dilonoun evreoi mavrous-asprous-kitrinous.

    oti aporeia exeis tha me rotiseis . paraskeyh tha se exetaso na do ti katalaves .
    an exeis aporeies sxetika me ta gonidiomata kai tous aplotypous tha mou kaneis email na sou stilo vivliografia . kali epityxia ...
    krima to mc pou exo se stournaria mathima kano

    ReplyDelete
  16. Η Ισραηλινή μη κυβερνητική οργάνωση «Γιατροί για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα» κατηγόρησε σήμερα τις μυστικές υπηρεσίες Σιν Μπετ ότι ασκούν πιέσεις σε Παλαιστινίους από τη Γάζα που φθάνουν στο Ισραήλ για ιατρικές φροντίδες, προκειμένου να τους αποσπάσουν πληροφορίες. Η οργάνωση «Γιατροί για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα» καταγγέλλει σε έκθεσή της πως «438 ασθενείς υποβλήθηκαν σε υποχρεωτική ανάκριση από τη Σιν Μπετ, από την οποία εξαρτώνται οι άδειες εισόδου από τη Γάζα, μεταξύ του Ιανουαρίου 2008 και Μαρτίου 2009». Ενώ τον Ιανουάριο του 2008 μόλις το 1,4% των αιτούντων άδεια εισόδου υποβαλλόταν σε ανάκριση, το ποσοστό αυτό τον Ιανουάριο του 2009 ανήλθε στο 17%, σύμφωνα με την έκθεση που απευθύνεται στην Επιτροπή του ΟΗΕ κατά των βασανιστηρίων.
    Οι μέθοδοι αυτές παραβιάζουν το διεθνές δίκαιο, τονίζει η οργάνωση, ιδίως την τέταρτη Σύμβαση της Γενεύης. Οι ισραηλινές αρχές έχουν διαψεύσει τις κατηγορίες.
    Βασιζόμενη σε μαρτυρίες 30 ασθενών, η ΜΚΟ τονίζει πως αυτοί «φωτογραφήθηκαν εν αγνοία τους, κρατήθηκαν για πολύ ώρα στην ανάκριση και βομβαρδίσθηκαν με ερωτήσεις», παρά την κατάστασή τους.
    Μάλιστα περιγράφεται η περίπτωση μίας 17χρονης καρκινοπαθούς, η οποία δεν επετράπη να εισέλθει στο Ισραήλ έπειτα από ανάκριση μίας ημέρας και παρά τις παρακλήσεις της.
    Η οργάνωση τονίζει πως «όσοι αρνούνταν να συνεργασθούν επαναπροωθούνταν στη Γάζα».
    news.ert.gr

    ReplyDelete
  17. Καλα το ελεγα οτι ο Αρις εκτός απο τρελλος ειναι & φιδι του αντισημ...

    ReplyDelete
  18. diavazeis h loufareis ?
    to artho eine apo to israil oxi diko mou

    ReplyDelete
  19. Το δίαβασα αυτό το άρθρο στον Ισραηλινό τύπο.

    Είναι ενδιαφέρον όμως Αρις, που όλα σου τα σχόλια και αναφορές άλλων άρθρων, έχουν να κάνουν με κριτική του Ισραήλ.

    Αφού όμως βρίσκεις στον Ισραηλινό τύπο άρθρα κριτικής του Ισραήλ αυτό σημαίνει πως υπάρχει δημοκρατία και ο τύπος και τα ΜΜΕ είναι πράγματι ελέυθερα να που ό,τι θέλουν.

    Όχι όπως στις Αραβικές χώρες και πιο συγκεκριμένα ειδησειογραφεία προερχώμενη από την Χαμάς.

    ReplyDelete